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robbe U31 212 with bajonett and 125 mm tube technic in Alu

This is the place to post your submarine build- ups.

robbe U31 212 with bajonett and 125 mm tube technic in Alu

Postby mischka75 » Sat Nov 03, 2007 7:27 pm

Hallo here some new pictures from the new U31 from robbe ,

more Info´s

http://www.modelluboot.eu/BauderrobbeU31212.htm

http://www.modelluboot.eu/2terTeil31.htm

Best Regards

Thomas


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new part

Postby mischka75 » Tue Nov 06, 2007 6:04 pm

Hallo here the new pics from the u31 from robbe.

Best Regards
Thomas

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Closeing the split

Postby mischka75 » Sun Nov 11, 2007 4:45 am

Hallo hier ein neuer Teil vom Baubericht U31 , Nähte verkleben.

Mit einem kleiner Fräser aufgetrennte Naht.
Unter der unteren Verklebung im Rumpf haben sich Hohlräume gebildet


Mit Malerklebeband ( Klebeband mit Folie ) wird auf beiden
Seiten des Spalt´s das Klebeband aufgebracht. Vorteil es nacher
wieder gut zu entfernen und man schützt den Rumpf vor Kleber.


Nun mit Stabilit ( mittlere Größe ) den Spalt ausfüllen und glatt ziehen.

Für Leute die das nicht kennen , daß ist ein 125 KG Rohr gibt es fast in
jedem Baumarkt für ca 4 Euro ! Auch Abwasserrohr genannt.

Bei Fragen könnt Ihr mir gerne eine PN oder Mail schreiben.

Grüsse Thomas


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Postby raalst » Sun Nov 11, 2007 6:51 am

Hi Thomas,

Please be advised not much people on this forum can read
the german language :wink:
Regards,

Ronald van Aalst

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Postby wolfsong » Sun Nov 11, 2007 8:33 am

not sure, but shouldn't that post be under the builder threads and not under sub-swap?

just curious...

but nice built

stefan
Submariner, qualified in 1990 ,U21 Class 206

Life is Simple.. either you are qualified or you are not ! .. silent service
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Postby TMSmalley » Mon Nov 12, 2007 9:02 am

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Here is the information from the Robbe site. Note the model is pretty good sized - 1430 mm = about 57 inches long!

We recommend the use of a computer radio control set, as these systems feature the electronic mixers required to control the cruciform plane system and give the model scale running characteristics. A static diving mechanism is in preparation; this will reduce residual buoyancy when using the dynamic diving procedure.

Specification:
Length: 1430 mm
Width: 180 mm
Height: 470 mm
Scale: 1:40
Total displacement: 19000 g

Kit comes with -

CNC-machined, vacuum-moulded hull and conning tower components
CNC-machined flooding slots
CNC-machined hull bulkheads
CNC-machined, multi-part installation plate, removable for installation of the radio control system, electrical system and motor system components
Thick-walled plastic tube pressure vessel
O-rings and injection-moulded caps to seal the pressure vessel
Rubber bellows as seals
Complete parts set for the cruciform control plane system, with linkage hardware for four servos
Small parts, screws and nuts
Profiled plastic strip and brass tubing
Multi-colour decal sheet
Illustrated multi-lingual building instructions and plan
Boatstand


http://at.robbe-online.net/rims_at.storefront/45bfd3ef001c66f7271b3e0dc14606ab/Product/View/1&2D1215
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new parts.

Postby mischka75 » Tue Nov 13, 2007 5:15 pm

Hallo , neue Info´s.:

I think the pictures show the work on model kit. If you have questions , please send me an email.

It is not so easy for me to write the text in english , because I don´t now the spezial words for the parts in english. Please can somebody tell the moderator some words to put the in the right forum index " builder threads " thats you so much.

Best Regards

Thomas


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Rumpfboden mit Klebeband abgedeckt und mit

Stabilit geklebt.


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Nach dem Verkleben und anrauhen der Teile.



Der Boden wird in der Version zusätzlich noch mit einem

3mm ABS Steifen überklebt , für mehr Stabilität. So sollte

die Naht auch bei einer harten Grundlandung halten.



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Die 4 Paare der Ruderbefestigung mit eingebauten Lagerbuchsen.



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Heckkonus mit den Ruderlagern , diese wurden mit

Sekundenkleber eingebaut geht sehr gut.

Grüsse
Thomas
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Postby mischka75 » Fri Nov 16, 2007 2:59 am

Hallo hier wieder neues aus der Werft.:

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Heckkonus mit eingeklebtem Metall-Drehteil für die Aufnahme

des Stevenrohr´s. Kleber Stabilit ( kleinste Menge )


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125 mm Bajonett mit Bohrungen. Als Bohrschablone

dient der Motor-Spant aus dem Technikgerüst.Innenseite


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125 mm Bajonett mit Stopfbuchsen für die

Gestängedurchführung mit 3 mm Messingrohr.

Wasserseite.


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So wird am Schluß aussehen , wenn der Verschluss

eingebaut ist.


Grüsse Thomas
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rear part

Postby mischka75 » Tue Nov 20, 2007 6:04 pm

Hallo neue Bilder und Infos.

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Der letzte Spant im Gerüst , auch mit einem Aluspant

verstärkt und mit passender Aufnahme für das Bajonett.


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Bajonett und Heckspant zur Probe zusammen gesetzt.


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4 Gewindestangen 160 mm lang nehmen im Innern

das Technikgerüst auf und auch der Wasserseite

die Halterung für die Ruder und Welle.


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Kreuzhalter zur Probe montiert , mit den weiteren

Gewindestangen für das Heckteil im Kegel.


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Blick von Oben , im unteren Teil kann man

die Stopfbuchsen erkennen.


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Heckspant zur Aufnahme der beiden Endteile zum Rumpf.


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Zur Probe das Heckteil aufgelegt.


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Hier mit Heckkonus und Ruder.


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Beide Teile für das Heck , Kunststoff Arikel CNC gefräßt.

Alu Artikel gelasert 3 mm stark.


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Hier noch die originale Lösung von robbe , ich finde

etwas zu schwach ausgelegt.


Viele Grüsse
mischka75
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Rear Part

Postby mischka75 » Sat Dec 01, 2007 1:24 pm

Hallo neue Bilder vom Bau :

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Heckteil mit eingeklebten CNC Kunststoff Ring mit 4

x M5 Gewinde

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Seitenansicht Heckteil mit Posotionshilfe.

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4 x Gewindestangen 140 mm M5 mit Mutter gekontert

und mit Uhu Endfest 300 eingeklebt.


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Original Schraube von robbe.

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Viele Grüsse

Mischka75
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Postby jlc » Tue Dec 11, 2007 3:14 pm

Did you some test for static diving ?
I have some doubt about the performances for this. The notice itself tells that the sub cannot dive without the motor when tank full.
The total weight is 19 kg and only 600cc tank. 0.6/19= 3.15%
Compared to other sub dyving successfully in static this is very few, they all have tank volume/weight > 10% ?
Did you test it for this ? video ?
regards Jean Louis
jlc
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Postby Davy » Wed Dec 12, 2007 6:51 am

Just to say thank you for posting these excellent photos which give a good idea of the building method and build quality.

I'm very impressed with the combination of high tech machining with plain ordinary PVC pipe!

Looks like a really workable sub.

In partial answer to Jean Louis question, perhaps. It is a dynamic diver and so will be rather fast. As such it will not have much need for a ballast tank as long as you are prepared to have it operating at a not very scale (but exciting!) high speed.

Davy
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Postby aquadeep » Wed Dec 12, 2007 9:24 am

Hello

I just ordered one from Austria and will make it a compressor bassed ballast system .Ya a bit more realistic as the real one,I will posibly use the free space between the hulls for ballast tanks.
This would be a new apllication to this system and verry challanging since the wtc is the pull out type.
It should workout just fine with plenty of free bourd and running time.
I will also install hydrualic masts,thats easy.
External single point waterproof charging jack that I sell and master external water proof on off switch.
Watercoolled brushless motor ,gear train,esc water coolled.Nave lights, and that should do it for scale ops.

I dont know if I will go with the aluminum components as of yet since the wtc diamiter is reduced and the cost is increased.
Robbe makes an excelent WTC and should be fine with a Compressor bassed system.

Best Regards from the Amur Ship Yard Dave :D
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Postby mischka75 » Sun Dec 16, 2007 2:45 pm

Hallo , I did not use the original tube with 140 mm diameter it is too big for the submarine. The design for the parts inside is not good, to much of free air ! I use a 125 mm diameter tube , the technic-parts are designed on a CAD system on the pc . I think I will use a divetank with ca 800 ml and that will works fine.

The static is ok , there are special lines of abs-plastic , they are very close to the aluminium-technic-Gerüst .



Hallo hier mal wieder neue Bilder.:

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Bajonett eingeklebt , auch zu sehen die 4 x 3mm Führungsschiene aus ABS- Kunststoff für das Technikgerüst.

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Verstärkungsplatte aus 3 mm ABS , damit der Rumpf unten nicht aufplatzen kann.


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Hinteres Teil , der Rest wird noch entfernt.

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Abkleben der Stellen zum spachteln. Vorderteil

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Gespachtelte Stelle , kann nun verschliffen werden.

Weitere Info´s folgen.

Grüsse
Mischka75
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rearpart

Postby mischka75 » Tue Dec 25, 2007 6:14 am

Hallo hier neue Bilder und Info´s zum Bau.

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Heckteil , gut zu sehen der Schnitt im Heck.

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Rumpfteil mit KG-Rohr und Bajonett , die weißen

Bahnen im KG-Rohr sind Führungsschienen.

Im Heckteil das Gegenstück zum Bajonett.


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Nach dem ersten Spachteln.


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Rumpfvorderteil mit KG-Rohr und Bugadapter.

Mittig ein M12 Gewindeloch für Extras.
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